Product from Adobe

Ahad, Disember 14

Menggapai Pelangi Cinta Bab 6


“Ha ah, ingat kenapa?”, kata Elyeen setelah kembali ke alam nyata. Matanya melirik melihat perwatakan Fendi yang semakin pelik. Eh, peliklah Fendi ni, tadi asyik tersenyum macam kerang busuk tapi sekarang serius pulak dia..


“Banyak kenangan yang telah kita lalui bersama kan Elyeen”, nada suara Fendi mula berubah. “ Elyeen, setelah apa yang kita lalui bersama, Fendi rasa kita memang telah ditakdirkan untuk mengharungi segala pahit getir kehidupan ini bersama. Betul tak?”. Elyeen hanya mendengar apa yang disampaikan oleh Fendi. Elyeen cuba untuk mengecam apa yang hendak Fendi sampaikan kepadanya, namun buntu. Dalam hatinya tertanya-tanya apakah hal sebenar yang hendak Fendi sampaikan kepadanya ini.


Sesekali Fendi menjeling melihat gadis yang amat disayanginya ini. Kalau diikutkan hati mahu saja dia cium gadis ini. Itulah bisikan hati Fendi acap kali dia melirik ke arah Elyeen yang berada di sebelahnya. Geli hatinya melihat Elyeen yang hilang dalam khayalan semenjak tadi tersenyum sendirian.


“Ok, kita dah sampai”, tiba-tiba Fendi bersuara dengan kuat. Elyeen yang dari tadi hilang dalam khayalan tiba-tiba tercampak jauh dari lamunannya.


“ Eh Fendi, tak boleh cakap perlahan sikit ke ha?! Terkejut Elyeen dibuatnya “, kata Elyeen dengan marah. Hish, Fendi ni ! Kalaulah aku ada kapak sekarang ni dah lama aku tetak dia tau.. Geramnya aku..


“Alah Elyeen ni takkan itu pun nak marah. Bukannya salah Fendi, tapi salah Elyeen sendiri. Fendi dah panggil Elyeen elok-elok tapi Elyeen yang asyik mengelamun saja. Jadi terpaksalah Fendi panggil jerit-jerit” , kata Fendi dengan memik muka yang membencikan. Saja Fendi berbuat begitu untuk menyakitkan hati Elyeen. Hee.. Padan muka Elyeen, kena goreng habis-habisan.. Itulaa lain kali jangan asyik nak menindas aku, kau tu selalu mengelamun. Kalau aku cium kau tadi pun kau takkan tahu tau !


“Hoi, Fendi ! Apa yang sengih sorang-sorang kat sini ni.. Sekarang dah sampai kita nak buat apa kat sini?”, panggil Elyeen dengan kasar. Sebenarnya, panas hatinya itu dah lama hilang cuma saja nak balas dendam.


Fendi melompat sambil menjerit. “Oh, mak!”. Sejurus dengan itu Elyeen ketawa terbahak-bahak. Lupa sebentar etika kewanitaannya. Muka Fendi merah padam, marah agaknya. Tidak pun cuba untuk menahan malu. Elyeen masih lagi keras ketawa. Melihatkan keadaan Elyeen yang sedang ketawa, hatinya yang panas sepanas larva gunung berapi itu menjadi sejuk sesejuk air di kutub utara. Akhirnya Fendi tersenyum melihat gelagat Elyeen. Elyeen yang sejak tadi ketawa terdiam apabila tersedar yang Fendi asyik merenungnya. Rasa malu menyelinap masuk ke dalam hatinya. Kenapa dengan Fendi ni.. Semacam saja dia renung aku, macam nak makan saja.. Namun, riak-riak ingin meneruska ketawa terukir di wajah Elyeen. Hanya TUHAN saja yang tahu bagaimana rasa tergeleteknya perasaan Elyeen dengan gelagat Fendi tadi.


O.Klah, sekarang kita chek-in dulu, nanti baru Fendi cakap apa yang Fendi nak cakap O.K”, Fendi memberi cadangan. Elyeen hanya mengangguk.

0 komen yang diterima:

Peraduan Saya Mahu Hadiah PTS

Belajar Buat Ebook. Jual sendiri karya anda. Klik sini.

Mentor Jutawan. Klik sini.

Belajar Bermain Gitar Cara Pantas. Klik sini.

Kuasai Bahasa Inggeris dengan Mudah. Klik sini.

 

Laman Karya

Kalam Coretan Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino