Product from Adobe

Khamis, November 27

Makna Kasih Hatiku Bab 2


[You know it is love when all you want is that person to be happy, even if you are not part of their happiness]

Muhammad Azriel Izwan bin Mohd Amir
dengan pasangannya
Aisya Humaira binti Che Sidek

Syafika merenung lama kalender yang berada di dinding biliknya. 8 Mei 2010. Tarikh tersebut ditandanya dengan pen marker warna merah. Tarikh bahagia Azriel dengan pasangannya, Aisya Humaira.

”Semoga berbahagia selalu”, ucapnya perlahan di dalam hati. Memang itu pun doanya sejak dahulu. Agar sahabatnya yang satu itu berbahagia selalu. Walau apa jua keadannya dan di mana jua dia berada. Semoga Allah merahmatinya selalu.

Text Message Recieved
Ika, mlm ni besday Wan tau

Syafika membaca pesanan ringkas yang baru diterimanya tadi. Syafika tersenyum. Syafika melihat jam di telefon bimbitnya. 11.45 malam. Lantas punat-punat telefon bimbitnya ditekan pantas. Membalas pesanan ringkas tersebut.

Ika : Owh ye ke. Hepi besday!! 
Wan : Tq. Tp blm lg la. Blm kol 12.
Ika : xpela.. sja nk wish awl.
Wan : xkan wish je kot. hdiah xde ke? :p
Ika : Hdiah? ala.. mna ika ada duit.. lg pun duit ptptn dh hbs la..huhu..
Wan : eleh.. sja nak bg alasn la tu..
Ika : hmm.. yela2.. ok.. tp sblm tu ika nak wan jwb dlu soalan ni.. dlm byk2 impian.. impian ape yg blm wan cpai lg ?
Wan : awek. Wan xde awek lg smpi skrang.
Ika : Huhu.. blh caya ke ni ? Bkn keliling pinggang ke? :p
Wan : his.. mana ada.. pndai je tduh2 org.  Wan xsgka. Wan igtdlm byk2 kwn wan ika je yg btl2 knl diri wan. rpanya ika pn sma je dgn diorang sume.
Ika : oloh.. terasa ke? :D

Pesanan ringkas Syafika pada kali ini tidak berbalas seperti sebelumnya. Setelah menunggu hampir lima minit dan masih tiada balasan daripada Azriel, akhirnya Syafika menghantar satu lagi pesanan ringkas buat Azriel.

Ika : Wan. Ko mrh ika ke? Sori k. Ika lwk je td. :p
Wan : Hehe.. xla.. Sje je nk test Ika. Tau pn cuak. :p
Ika : His.. wat org suspen jelah. Wan, HEPI BESDAY!! :D
Wan : Hehe.. tq. Ika org 1st yg wish Wan tau.. Hdiah?
Ika : Yeye!! Hdiah? Hm.. Ika doakan agr Wan akn dpt sorang f
yg akn syg wan seikhlas htinya. Smg wan brbhgia slalu di dnia
n di akhirat. 2 je hdiah yg plg mhl yg ika leh bg pd wan. doa
ikhls smg wan hepi slalu wlau di mna wan berada.
Wan : thnx ika. 

Masih terbayang-bayang lagi peristiwa yang berlaku hampir lima tahun yang dulu. Akhirnya doa aku dimakbulkan, desis hati Syafika. Semoga kau berbahagia selalu.

Syafika bingung. Tidak tahu samada hendak menghadiri jemputan tersebut atau tidak. Hatinya keberatan untuk menghadirinya namun gesaan demi gesaan daripada Ezani dan Fakrul telah memaksanya kembali akan keputusannya itu.

3 komen yang diterima:

norul'ainmatsom on 27 November 2008 12:02 PTG berkata...

lea...lea,,
ni sikit gila,,
adoi,,

nak la lagi,
lame tau ain tggu smbg cita ni..

dah sedap ni,,,
tp nak p imbas blik cita y 1st..
wahahaha,,

tu la,,lea gak salah,,lame x update,,,

nin berkata...

betul2.. sikit amat..

aduh... cm ada konflik je..kompius la..

kna samb cepat ni

fisa berkata...

lea.ni smbungan air mata hati kn?sbb de fakrul ngan izani.wow...thniah2..cite ni pun best gk.good luck lea..

Peraduan Saya Mahu Hadiah PTS

Belajar Buat Ebook. Jual sendiri karya anda. Klik sini.

Mentor Jutawan. Klik sini.

Belajar Bermain Gitar Cara Pantas. Klik sini.

Kuasai Bahasa Inggeris dengan Mudah. Klik sini.

 

Laman Karya

Kalam Coretan Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino