Product from Adobe

Isnin, Disember 15

Menggapai Pelangi Cinta Bab 9


Fendi masih lagi berbaring di atas katilnya. Peristiwa malam tadi masih lagi menghantui dirinya. Terngian-ngiang kata-kata Elyeen semalam di dalam kotak ingatannya. Radio yang terpasang sejak semalam terus dibiarkan tidak berteman. Bercakap dan berceloteh seorang diri. Lagu demi lagu mengisi corong radio namun Fendi terus membiarkan. Tiba-tiba kedengaran lagu Jangan Lafazkan nyanyian KRU berkumandang di radio. Bait-bait lagu tersebut terasa begitu menyentuh hati dan perasaan Fendi ketika itu.


Jangan lafazkannya..

Apa yang kau rasa..

Oh.. kerana ia kan menambah luka

Biar ku sendiri mengubati hati

Jangan lafaz kau sudah membenci

Ku tahu ku cuba untuk mengerti

Berdepan realiti kau tak cinta diberi

Ku tahu kau dah punya pengganti

Biar ku butakan hati


Akhirnya Fendi terus melayan hati dan perasaannya ketika itu. Baginya lagu itu bagaikan luahan hati yang terus membungkam ketika ini. Genangan air mata yang semenjak tadi hanya bermain di kelopak matanya kini jatuh berderai semakin lama semakin deras. Deruan ombak pantai terasa bagai sedang mengejek dirinya. Fendi terus terseksa oleh alunan hati dan perasaannya sendiri. Benarlah kata orang, otak adakalanya berfungsi sebagai pencetus idea dan kebijaksaan tetapi apabila kita berada di dalam ketidakseimbangan emosi, jauhilah daripada berfikir panjang kerana otak inilah yang bakal menjadi musuh dan duri dalam daging yang bakal merumitkan lagi keadaan yang sedia ada. Bara kemarahan mula membakar hati dan perasaan Fendi yang kian hanyut dek kekecewaan. Tiada lagi tanda-tanda kewarasan bertapak di dalam sanubarinya. Akibat terlalu asyik melayan amarah di hati, Fendi pun terlena.



* * *



Elyeen yang berada di bilik langsung tidak bercadang untuk menghubungi Fendi ketika ini. Elyeen tahu Fendi perlu diberikan masa untuk berfikir tentang apa yang patut dilakukannya. Tambahan pula luka di hati Fendi masih lagi berdarah belum tentu mampu luka itu Fendi baluti. Lagi pun, Elyeen sendiri masih belum bersedia untuk berdepan dengan Fendi yang baru sahaja dia lukai. Setelah puas Elyeen berfikir sedalam-dalamnya, akhirnya Elyeen mengambil keputusan untuk pulang ke Pulau Pinang seorang diri. Baginya ini merupakan jalan yang terbaik bagi kedua-dua belah pihak. Elyeen dan Fendi, kedua-duanya kini amat memerlukan masa untuk berfikir. Setelah mengemaskan segala pakaiannya, Elyeen pergi ke kaunter check-out. Setelah selesai urusan check-out biliknya, Elyeen menyerahkan sekeping nota kepada pekerja di situ untuk diserahkan kepada Fendi.

0 komen yang diterima:

Peraduan Saya Mahu Hadiah PTS

Belajar Buat Ebook. Jual sendiri karya anda. Klik sini.

Mentor Jutawan. Klik sini.

Belajar Bermain Gitar Cara Pantas. Klik sini.

Kuasai Bahasa Inggeris dengan Mudah. Klik sini.

 

Laman Karya

Kalam Coretan Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino