Product from Adobe

Isnin, Disember 15

Menggapai Pelangi Cinta Bab 10


Fendi yang berada di biliknya masih lagi meratapi kekecewaan yang dilaluinya. Baginya kini, setiap kali terbayang wajah Elyeen di ingatannya terasa bagaikan hatinya dirobek-robek dengan kejam sehingga terasa sayup di sanubari. Tiba-tiba kedengaran loceng pintu berbunyi. Fendi membiarkan loceng itu berbunyi buat seketika. Malas rasaya untuk Fendi membuka pintu itu. Fendi mengolek-golekkan badannya beberapa kali di atas katil. Akhirnya dengan malas Fendi bangun mendapatkan pintu. Setelah pintu dibuka kelihatan seorang pemuda yang berpakaian baju batik biru muda, uniform pekerja di chalet ini, menyuakan sekeping kertas. Fendi mengambil kertas tersebut dengan rasa debaran di hati. Selepas Fendi mengucapkan terima kasih, pemuda itu pun berlalu pergi.


Fendi berasa teragak-agak sama ada hendak membaca kertas yang berupa nota itu atau pun tidak. Naluri ingin tahunya melonjak-lonjak kini, namun dihalang oleh debaran yang kencang di hatinya. Akhirnya Fendi tunduk kepada naluri ingin tahunya. Kertas putih tidak bersampul itu dibukanya perlahan-lahan. Setelah kertas putih itu dibuka, kelihatan baris-baris tulisan yang disusun dengan kemas. Tulisan tangan ini amat dikenalinya. Elyeen !


Fendi,

Kita jumpa di warung tepi pantai pada pukul 4.30 petang.

Ada hal mustahak !

~ Elyeen ~


Fendi melihat muka jam tangannya. Ah ! Baru pukul 4.00 petang bisik hatinya. Tatkala itu hati Fendi berasa begitu menjengkelkan. Sedikit sebanyak hati Fendi tertanya-tanya juga tentang apa yang hendak disampaikan oleh Elyeen kepadanya. Tidak puas lagikah Elyeen menghancurkan hati dan perasaannya. Kata-kata bisa apakah lagi yang ingin Elyeen sampaikan. Apa pula permintaan daripadanya, persahabatan ! Ah, tak mungkin cermin yang retak mampu dicantumkan kembali . Tak mungkin ! Fendi terlalu asyik bermonolog sehingga tidak sedar jarum jam sudah melampaui angka lapan.


Tiba-tiba jeritan dan kekekan pengunjung-pengunjung di luar telah membawa Fendi kembali ke alam nyata. Masyaallah, aku dah lambat ni. Lantas Fendi bergegas menuju ke tempat yang dimaksudkan.


Dari jauh Fendi dapat melihat Elyeen yang resah menanti kehadirannnya. Fendi memperlahankan langkahnya. Dia sendiri tidak tahu mengapa. Mungkin Fendi takut untuk berhadapan dengan kenyataan yang bakal disampaikan oleh Elyeen. Otak Fendi bagaikan fobia hendak menerima kata-kata yang bakal disampaikan oleh Elyeen nanti. Dalam ketidaksedaran, akhirnya Fendi tiba juga dihadapan Elyeen. Elyeen yang dahulunya segala-galanya bagi Fendi dan menyebabkan Fendi bahagia apabila berhadapan dengannya tetapi kini tidak lagi. Berhadapan dengan Elyeen bagaikan suatu azab buat Fendi.


“Hah, ada apa Elyeen nak jumpa Fendi ni ?”, kata Fendi sambil membuang jauh pandangannya ke arah laut yang luas terbentang.


“Hei, cepatlah aku tak ada masa ni. Nak cakap apa, cakaplah cepat !”, kata Fendi keras.


Elyeen terkedu melihatkan segala perubahan yang berlaku terhadap Fendi. Fendi yang dahulunya seorang yang kemas tetapi kini kelihatan sungguh selekeh dan tidak terurus. Fendi yang dahulunya seorang lelaki yang lemah lembut dan sopan tetapi kini bahasanya agak liar. Fendi yang dahulunya seorang sahabat yang mesra, kini hilang entah ke mana. Sungguh tidak disangka besar sungguh pengaruh kejadian semalam.


“Hei, engkau nak apa.. Cakaplah cepat !?!!”, tengking Fendi.


“ Ee.. ee.. elyeeen , nak bagi tau Fendi sesuatu”, Elyeen menjadi sedikit gagap akibat terkejut ditengking oleh Fendi. Pada waktu itu, air mata Elyeen mengalir dengan derasnya. Sampai hati Fendi buat Elyeen macam ni..

0 komen yang diterima:

Peraduan Saya Mahu Hadiah PTS

Belajar Buat Ebook. Jual sendiri karya anda. Klik sini.

Mentor Jutawan. Klik sini.

Belajar Bermain Gitar Cara Pantas. Klik sini.

Kuasai Bahasa Inggeris dengan Mudah. Klik sini.

 

Laman Karya

Kalam Coretan Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino