Product from Adobe

Jumaat, Januari 23

Novel Drama : 4 plus One jadi KITA [1-Mangsa Pertama]


Hasil Kesengalan Bersama : Adra Adlina dan LeaQistina

Azwan terduduk. Wajahnya pucat dan bingung. Oh tidak!! Apa salah aku..? Belum sempat Azwan berfikir mengenai tindakan yang selanjutnya, seluruh pelajar Kolej Lavender telah pun mengerumuninya.


Azwan : Ah.. tidak!! Aku tak boleh hanya mengalah. Aku kena melarikan diri.. Yeahhh..!!


Azwan menjerit sekuat hati sabelum berlari. Cuba meredah bulatan manusia yang ghairah mengerumuninya bersama satu niat jahat untuk membelasah dirinya.. Yeah!! Azwan menyondol sekuat hati dengan harapan dia akan bolos dari manusia-manusia gila ini.


Doingg!! Adoi..


Azwan jatuh terduduk apabila sondolan kepalanya betul-betul mengenai tudung tong sampah besi yang dipegang oleh salah seorang ahli gerombolan gila yang cuba dibolosinya.


Azwan : Adoi.. mesti benjol kepala aku..


Suasana menjadi bertambah gamat. Suara ketawa gembira menggegarkan perkarangan locker pelajar Kolej Lavender. Azwan menolak cermin mata fesyen old schoolnya yang telah meleret jatuh ke hidung.


Pelajar 1: Hoi.. Kau nak lari ke mana, hah?


Pelajar 2: Kau jangan harap boleh lari.. huhu.. berangan la..


Kata-kata pelajar itu diikuti dengan ketawa yang berdekah-dekah. Key high note agak sumbang dan kurang sampai, namun diteruskannya juga dengan penuh gaya samseng Sam Dol zaman dolu-dolu.


Siti Haniiim.. Four!! Kata empat orang pelajar wanita dengan penuh harmoni dan gaya gedik yang mengiringi. Formasi wajib seterusnya adalah ketawa dengan gaya gatal sambil menutup mulut menggunakan jari.. Hehehe.. Hehehe..


Dussh!! Sebaldi air disimbah ke arah Azwan. Azwan cuba bangun namun dengan keadaan lantai yang licin dan tapak kasut yang semakin haus, Azwan jatuh terbongkang sekali lagi apabila setiap kali cubaannya digagalkan oleh tolakkan gerombolan manusia-manusia gila yang semakin ghairah melihat dia didera.


Azwan masih lagi belum berputus asa, dengan sedaya upaya dia cuba bangun. Namun kali ini dirinya ditolak ke kanan dan kiri. Melantun-lantun ibarat bola squash. Akhirnya Azwan pening sendiri dan jatuh terduduk kembali. Ketawa gerombolan manusia-manusia gila masih lagi gamat. Perlahan-lahan geng Siti Hanim Four datang mendekati Azwan yang sedang pening-pening lalat.


Dush..!! Kali ini beberapa paket tepung pula yang dicurah ke atas kepala Azwan. Habis selepuk wajahnya. Seputih-putih tepung gomak, putih lagi wajahnya kini.


Hacchum..!! Azwan bersin.


Ah.. patutlah Azwan bersin. Tepung Goreng Kentucky rupaya yang disiram di kepalanya. Huh!!


Dari foyer tingkat satu bangunan tersebut, kelihatan ahli-ahli F4 bersama suatu pandangan sinis bercampur bahagia apabila melihat mangsa mereka kali ini dibelasah dengan secukup rasa. Rasakan. Amaran sudah pun diberikan. Tertangkap : Lari atau belasah?!! Nampaknya Azwan sengaja memilih untuk dibelasah walaupun pilihan untuk melarikan diri telah pun diberikan. Sungguh ahli-ahli F4 tidak langsung merasa bersalah.


Kumpulan F4 : Mungkin itu adalah takdirnya.


Getus hati mereka bersama.


2 komen yang diterima:

oryzasativa87 on 1 April 2009 8:13 PTG berkata...

hahaha..
siti hanim four?
mcm hibari four
dlm cite hanzakari kimitachi e
1 adunan cite yg bagus
sesenduk hana yori dango
sesudu hanazakari kimitachi e
dan secawan meteor garden
mmg sesuwei sgt watak iqram sbg domyouji @ dzikri ikmal..
dpt bygkan bile die buat muka bengis and ganas..so cute
i love f4...especially domyouji @ jerry yen

Tanpa Nama berkata...

alahhh, takmo meteor garden or hanayori dango. na BOF ! <33

Peraduan Saya Mahu Hadiah PTS

Belajar Buat Ebook. Jual sendiri karya anda. Klik sini.

Mentor Jutawan. Klik sini.

Belajar Bermain Gitar Cara Pantas. Klik sini.

Kuasai Bahasa Inggeris dengan Mudah. Klik sini.

 

Laman Karya

Kalam Coretan Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino