Product from Adobe

Selasa, Februari 17

Yang Kupinta Part 2


Hamdan bersenang-lenang di ruang tamu rumahnya sambil menonton channel Astro Super Sports. Kedengaran suara Aida yang menjerit kesakitan serta rayuan agar dirinya dilepaskan berselang-seli dengan dekahan suara Mr. Chew. Hamdan tersenyum senang. Semakin kuat dekahan ketawa Mr. Chew menandakan peluang untuk mereka mendapatkan tender sebagai sub-kontraktor bagi pembinaan Mega Sutra Heights adalah semakin cerah. Tidak sedikit pun jeritan serta rayuan Aida singgah dijiwanya. Yang terbayang di matanya hanyalah wang serta tawaran kenaikan pangkat seperti yang dijanjikan oleh En. Mansor sekiranya dia berjaya membawa masuk tender tersebut ke dalam Hyper Mega Construction.


Tidak lama kemudian pintu biliknya terbuka. Mr. Chew keluar dengan wajah yang puas dan gembira. Wajahnya kusut masai manakala butang bajunya tidak dibutangkan dengan sempurna. Hamdan bangun lalu terus mendekati Mr. Chew yang sedang tersenyum sambil menghulurkan tangan. Mr. Chew menyambut huluran tangan tersebut dan pantas menepuk bahu Hamdan beberapa kali.


“Amacam bos wa punya bini? Ok?” tanya Hamdan penuh makna. Hatinya penuh debar mendengarkan kata putus yang bakal keluar dari bibir Mr. Chew. Padanya, jawapan Mr. Chew itu ibarat busar bermata dua. Satu jawapan, dua makna.


Mr. Chew hanya ketawa mendengarkan soalan Hamdan tadi. Matanya dikerdipkan beberapa kali sebelum tangannya mengesat bibirnya dengan penuh gaya. Terpancar aura lelaki miang yang lupa dunia.


“Oh itu lu punya bini ka? Wa manyak suka. Okeylah, kita jumpa lagi nanti. Wa balik dulu. Next time kalau wa rindu boleh datang sini lagi ka?” kata-kata akhir Mr. Chew di akhiri dengan suatu jenaka yang penuh bermakna.


“Boleh. Tak dak hal ma. Itu wa punya bini, bila-bila masa lu mau nanti bos lu cakap sama wa. Nanti wa suruh dia bagi special treatment lagi untuk lu...” ucap Hamdan tanpa ragu-ragu. Hatinya kini berlagu riang. Dirinya yakin, tender, wang serta kenaikan pangkat kini adalah miliknya.


Sebaik sahaja Mr. Chew melangkah keluar daripada rumahnya, Hamdan pantas mengunci pintu sebelum berlalu ke biliknya. Di bilik kelihatan keadaan Aida yang sangat menyedihkan dan mengaibkan. Dengan keadaan yang bogel tanpa seurat benang, tangan dan kakinya yang masih lagi terikat, pergelangan tangannya yang mula membengkak serta wajah yang lebam-lebam membiru akibat dipukul. Air mata Aida lesu mengalir di juring matanya. Hamdan merenung Aida lama. Nafsunya muncul secara tiba-tiba. Dengan tergesa-gesa Hamdan membuka pakaian yang tersarung di badannya dan dia mendekati Aida.


“Aida, kau layan aku pula,” katanya sebelum secara rakus dia memperkosa seorang insan yang telah diamanahkan padanya suatu ketika dulu atas nama seorang ISTERI.


***


Pantas tangan Aida memasukkan beberapa helai pakaian ke dalam sebuah beg Garfield. Aida nekad. Walauapa pun yang berlaku, hari ini dia akan cuba melarikan diri daripada seorang lelaki yang bergelar suaminya. Dahulu Aida ragu-ragu akan tindakannya ini. Hatinya bimbang andai dirinya digelar nusyuz sekiranya dia melarikan diri daripada rumah ini. Meninggalkan rumah tanpa izin suami adalah dilarang Ilahi. Namun hari ini dirinya baru teringat akan kata-kata ustazahnya suatu ketika dahulu, “Hormat dan taatlah kamu wahai isteri-isteri kepada suamimu selagi dia tidak memaksa kamu melakukan sesuatu yang berada diluar batasan Syarak”.


Aida sedar. Perbuatan suaminya itu sudah melampau. Lalu atas kesedaran itu, Aida nekad untuk melepaskan diri daripada lelaki durjana ini. Aida menyelongkar lagi almari pakaian itu. Dia perlu mencari kad pengenalan dirinya yang dirampas oleh Hamdan ketika di awal perkahwinan mereka dahulu. Jika tidak, mesti sukar untuknya melarikan diri nanti. Satu per satu laci ditariknya kasar. Dia perlu cepat sebelum Hamdan pulang daripada tempat kerjaya. Badannya yang berasa lemah tidak lagi diendahkannya. Tangannya yang sakit dan bengkak juga tidak dihiraukannya. Hanya satu perkara yang bermain-main di benaknya iaitu melarikan diri.


Dalam keasyikkan Aida menggeledah almari pakaiannya, pintu biliknya terbuka secara kasar dan tiba-tiba. Berdentum bunyinya. Aida terkejut dan kaget tanpa kata. Kakinya menggeletar dan wajahnya ditunddukkan. Tidak berani memandang Hamdan yang terpacak dihadapan pintu bilik bersama wajah yang bengis. Mata Hamdan tajam merenung beg pakaian yang terdampar di atas katil.


“Kurang ajar, kau cuba nak larikan diri ya...!” jerit Hamdan. Satu penampar melayang tepat mengenai wajah Aida. Belum pun sempat Aida mengaduh tiba-tiba Aida rebah di kaki Hamdan dan kaku di situ. Darah pekat mula mengalir laju daripada hidungnya. Hamdan panik melihat Aida yang tiba-tiba rebah. Pantas dia meletakkan dua jari di hidung Aida bagi mengesan nafas. Namun kosong. Hamdan semakin panik. Otaknya gagal berfungsi dengan waras. Pantas tubuh Aida digendong menuju ke keretanya.


BERSAMBUNG

-----------------------------------------------------------------------------


Salam buat kengkawan semua, maaf andainya n3 kali ini kurang menarik. Yang Kupinta merupakan cerpen eksperimental daripada Lea - Lea cuba untuk menulis sebuah cerita yang bukan bersifat romantis. Hope kengkawan dapat meninggalkan komen buat panduan Lea.


Salam ikhlas daripada;

~LeaQistina


n3 kali ini adalah sempena penghargaan buat diri sendiri apabila sudah dua hari penuh Lea wat revision dengan penuh dedikasi... :D

5 komen yang diterima:

haruhi on 17 Februari 2009 6:12 PG berkata...

suke cite nie...hehe
gambatte!!!

noorhayaty85 on 17 Februari 2009 8:42 PG berkata...

best citer lea ni...tahniah....nti smbng cpt2.

~~Lolipop~~ on 17 Februari 2009 11:06 PG berkata...

ni lg 1 cerita wat sakit jiwa....
adessss...
kejam nye hamdan ni...
kan elok dia p kawen ngan maria..
eiii..
geram..geram..

lia berkata...

hehehe lolipop, betul2 hehehe
mmg padan r 2 org tu...hehe
kak hanni ngan lea blh bergabung la plak hihi

Ridh-One on 17 Februari 2009 12:49 PTG berkata...

menarik. kan sy dah kata, lea ni penuh dengan idea... tahniah! teruskan menulis... =)

Peraduan Saya Mahu Hadiah PTS

Belajar Buat Ebook. Jual sendiri karya anda. Klik sini.

Mentor Jutawan. Klik sini.

Belajar Bermain Gitar Cara Pantas. Klik sini.

Kuasai Bahasa Inggeris dengan Mudah. Klik sini.

 

Laman Karya

Kalam Coretan Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino