Product from Adobe

Jumaat, Januari 23

Novel Drama : 4 plus One jadi KITA [2-Intan Maisara]


Hasil kesengalan bersama : Adra Adlina dan LeaQistina


Lokasi: Di pertengahan jalan, tiga puluh tapak untuk sampai ke kolej Lavender.


Suasana:


Gadis bertocang lipan bernama Intan Maisara itu mengomel. Sambil berleter sorang diri, dia menyumbat roti ke dalam mulut. Sampai penuh, nyaris tercekik. Makan tetap motif terpenting hahaha… masuk kelas dah la lambat. Ada hati nak makan lagi…ape la dia ni.


Baru je dia nak jejak kaki kat koridor kelas, tetiba adelah pulak ramai orang sibuk-sibuk galas beg.


Intan Maisara: Macam nak balik jek dorang nih? Biar betul?? Aku dah lah datang lambat. Takkan cancel sebab aku kot..mustahil..mustahil.


Dia pelik bila tengok ramai sangat budak kelas yang bersorak. Macam ada pesta lah pulak.

Budak sekelas: Wei watpe datang? Gi balik…


Intan Maisara(garu kepala): Weh! Aku tengok dalam kalender takde cuti ape-ape pun. Pengetua masuk wad ke?


Budak sekelas: Bukan. F4 menang lagi, jadi diorang suruh raikan. Seme lecturer dah blah.


Intan Maisara: Huh? Apa hak F4 buat cenggitu? Kolej ni diorang punye ke? Sesuka hati dia jek. Dahlah yuran kolej ni mahal, mencekik darah. Diorang tu tahu habiskan duit mak bapak jek. Ish!


Dia dah geram gila. Siap membebel depan mamat tu. Tapi sebenarnya mamat tu dah cabut da. Sebab ada sesuatu kat belakang Intan.


F4 berpeluk tubuh. Dorang rasa macam nak jentik-jentik jek si Intan ni. Nampak sangat ketinggalan zaman, tak tahu apa sejarah Kolej Lavender.


Dzikri Ikmal: Memang kolej ni kitorang punye. Jadi? Kau tak puas hati?


Jantung Intan mula nak tercabut. Lutut dia dah tergigil. Takutnya nak paling ke belakang.


Intan: Owh! Saya tak habis baca sejarah kolej ni… wikipedia panjang sangat.


Dzikri Ikmal: Kau hina kitorang? Tak tahu hormat F4, ada hati nak cakap mende bukan-bukan. Kau tunggulah nanti.


Dzikri memberi amaran sebelum dia angkat kaki. Sengaja ditunjal kepala Intan dengan jari telunjuk.


Intan: Hei! Pantang aku main kepala. Kau ingat kau siapa nak tonyoh kepala aku? Boleh blah la. Kau ni manusia sakit otak!


Serta merta dia jadi garang. Dzikri berhenti berjalan. Tiga ahli F4 tersengih-sengih.


F4: Tengok badan dah tentu kalah dia ni. Memang tak sedar diri.(masing-masing mengata dalam hati.)


Dzikri: Aku suka. (senyum mengejek, bajet hensem)


Darah Intan dah gelegak mengalahkan air panas atas dapur. Kakinya dihayun. Terajang buntut Dzikri.


F4: Eyh?(Semua terdiam.)


Dzikri: Tunggulah nasib kau lepas ni…


Dia betul-betul blah kali ni. Muka Intan naik merah sebab marah gile. Dia dah tak peduli apa nak jadi lepas ni. Yang dia tahu, keadaan dah jadi kacau bilau. Macam nak meletus perang.


Nashriq Aiman: Wow!(nada kagum yang sebenarnya mengejek)


Azim Hakimi: Berani erk kau…(pandang Intan, sambil kenyit mata)


Haritz: Huh…(mengeluh sambil menunduk, langsung tak pandang Intan)


Intan: Matilah aku lepas ni!(meraung dalam hati)

5 komen yang diterima:

~~Lolipop~~ on 23 Januari 2009 1:11 PTG berkata...

hahahaha..
memang cari pasal la intan tu..
xpe..xpe..
berani beb...

siap la ko pasni...
huhuhuhu...

keSENGALan teserlah.. on 23 Januari 2009 2:18 PTG berkata...

cri gado btol..
heheee...
ske2....
smbung2..

adek on 24 Januari 2009 6:49 PTG berkata...

heheheh..

btl2 cr pasal...

smbg2 lg

+ S a P p H i r E + on 29 Januari 2009 11:14 PG berkata...

huhuhu....

cari pasal tul.
pns baran jgk intan ni..

Kaseh Esmiralda on 23 Mei 2009 6:19 PTG berkata...

Aduyai~

Ayat awak ni stok x ble bla gak ek, Lea...

huhuhu~ tp xpe... Kaseh suke~~=)

Peraduan Saya Mahu Hadiah PTS

Belajar Buat Ebook. Jual sendiri karya anda. Klik sini.

Mentor Jutawan. Klik sini.

Belajar Bermain Gitar Cara Pantas. Klik sini.

Kuasai Bahasa Inggeris dengan Mudah. Klik sini.

 

Laman Karya

Kalam Coretan Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino