Product from Adobe

Jumaat, Mei 8

Bintang Untukmu Part 1[b]


Akim terkedu mendengar jawapan yang diberikan oleh Elya. Hatinya pula rasa terharu. Sungguh. Rasa sayangnya terhadap gadis itu makin bertambah-tambah kini. Senyumannya melebar di bibir.


“Tapi bintang yang paling terang tu Akim punya tau,” kata Akim pula.


“Eh, kenapa pulak? Mana aci macam tu. Bintang-bintang tu kan Elya yang kira,” sanggah Elya. Sedikit rasa tidak puas hati muncul apabila Akim mengatakan bintang yang paling terang itu adalah miliknya.


“Memang la Elya yang kira. Tapi Akim kan lelaki. Jadi mesti la bintang yang paling terang tu Akim yang punya,” balas Akim lagi. Elya masih lagi menarik muka. Tidak puas hati dengan jawapan Akim.


“Mana boleh! Apa kaitan antara lelaki dengan bintang yang paling terang pulak?” ternyata Elya masih lagi tidak berpuas hati dengan penerangan Akim. Tidak mampu diterima akalnya.


“Mestilah ada sebabnya sayang oii...”


“Apa?” pintas Elya sebelum Akim sempat menghabiskan ayatnya tadi.


“Sebab Akim lelaki. Sebab lelaki ditugaskan untuk menjadi pembimbing kepada perempuan. Jadi Akim perlu bintang yang paling terang tu supaya Akim dapat menyuluh hidup Elya bila Elya dalam kegelapan nanti. Elya boleh menganggap Akim ni lampu suluh Elya. Faham sayang?” Elya mengerutkan dahinya. Seolah-olah masih lagi tidak boleh menerima penjelasan Akim.


“Elya tak setuju!!” bantah Elya.


“Lah, kenapa pulak Elya tak setuju? Itukan tandanya Akim sayangkan Elya,” balas Akim lagi. Masih cuba memujuk Elya untuk menerima kata-katanya.


“Sebab...” meleret pula kata-kata Elya kali ini. Namun Akim masih sabar menantikan sambungan kata-kata tersebut.


“Sebab lampu suluh tak cukup terang la Akim. Elya nak Akim jadi lampu spotlight untuk Elya. Baru cukup terang,” kata-kata Elya itu berakhir dengan ketawa yang gamat. Akim pula mencerlun geram ke arah Elya.


“Elya!!” tak sangka akhirnya terkena juga Akim pada malam ini. Penat dia mengelak ke kanan dan kiri. Akhirnya dia tetap terkena. Akim juga turut ketawa bahagia mengiringi tawa Elya yang berbunga.


BERSAMBUNG


------------------------------------------------------------------

Salam semua,

sorry yek! Boleh plak Lea tertinggal sambungan kali ni. Hehe... Lea tulis tak habis. Hope enjoy dengan sambungan ni...




4 komen yang diterima:

-Ain-Dak In- on 8 Mei 2009 4:10 PTG berkata...

eh??tercicir??
bior betik???

misz nana on 9 Mei 2009 1:02 PTG berkata...

pendek je.. huhu..

nin berkata...

x sampai 1 muka..

fisa berkata...

sweet nye la couple ni...hehe...tp umur dorg bape ye?huhu....tau background,snang ckit nk feel cite.hehe...cite ni best.klu leh,cpt2 upload ye?tq...

Peraduan Saya Mahu Hadiah PTS

Belajar Buat Ebook. Jual sendiri karya anda. Klik sini.

Mentor Jutawan. Klik sini.

Belajar Bermain Gitar Cara Pantas. Klik sini.

Kuasai Bahasa Inggeris dengan Mudah. Klik sini.

 

Laman Karya

Kalam Coretan Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino